Vier voorwaarden voor een goede SEO tekst

Vier voorwaarden voor een goede SEO tekst

Je SEO teksten moeten op een bepaalde manier zijn geschreven om te scoren in de zoekmachines. Deze vier voorwaarden helpen je om het schrijfproces succesvol te doorlopen en je naamsbekendheid online uit te breiden.

Een pakkende titel

Als de titel niet aanspreekt, zullen weinig mensen je tekst lezen, waardoor de effectiviteit laag is. Denk dus eerst na over een goede titel voordat de intro op het papier is. Laat de kop tot de verbeelding spreken. Kranten zijn hier een meester in. Een eis: je doelgroep voelt de inspiratie. Als ze vervolgens klikken op de titel heb je de helft van het plan al afgevinkt. Tip: beschrijf waar de tekst overgaat om mensen nieuwsgierig te maken.

Gericht op een zoekwoord

Zonder een zoekwoord is een SEO tekst een bootje op zee dat alleen dobbert. Het zal nooit een eindbestemming halen. Terwijl je dankzij een zoekwoord erbij te betrekken de kansen vergroot en uiteindelijk de eerste pagina van bijvoorbeeld Google bereikt. Plaats het zoekwoord in de titel, bij de inleiding en tussenkopjes. Het algoritme scant voornamelijk je tekst en kent een score daarna toe voor de ranking. Met andere woorden, verwijs het algoritme door je tekst heen en de weg naar toekomstige bezoekers is een feit. Voeg nooit zomaar zoekwoorden toe. Hierdoor leest iemand moeilijker en haakt waarschijnlijk eerder af.

Mediarijk

Een tekst zonder vormen van media zie je zelden meer. Tegenwoordig telt iedere blog afbeeldingen, een video of quotes. We raken namelijk snel afgeleid. Als we bijvoorbeeld een interessante video spotten, hebben we weer de focus en drukken we op play. Bovendien is de media een prachtige mogelijkheid om een vraag volledig te beantwoorden, omdat je verschillende onderwerpen meeneemt. Noteer woorden en ideeën om jouw tekst naar een hoger niveau te tillen. Vul ook de alt tag in van een afbeelding zodat de zoekmachine begrijpt wat het is.

Interne links

Ontwikkel een spinnenweb door in elke tekst te linken naar andere teksten die je eerder publiceerde. Dit noemen we interne links en overhandigen de kans om verder te lezen. Denk aan een voetballiefhebber die zich verdiept in Nike voetbalschoenen. Hij wilt naast de huidige technologie weten hoeveel een voetbalschoen kost. Dit leg je uit in een ander stuk. Door hiernaar te linken, onthoudt hij de prijzen en koopt daaropvolgend de gewenste voetbalschoenen. Interne links vergroten al met al het beeld van geïnteresseerden.

© Pexels.com

Regel nummer 1

Hanteer de voorwaarden als een hulpmiddel, want een goede tekst is altijd geschreven voor mensen en niet voor robots. De titel, zoekwoord, media en interne links sluiten aan bij de eisen van je persona, oftewel; de ideale klant. Wanneer de zoekmachines de hoofdzaak zijn, haken mensen af en is je werk overbodig. Creëer content voor jouw trouwste klanten.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *