Verhoog je weerstand in één, twee, drie eenvoudige stappen!

Verhoog je weerstand in één, twee, drie eenvoudige stappen!

Wil jij een betere weerstand en wil je deze snel opbouwen? Lees dan snel verder. In drie eenvoudige stappen zorg je voor een goede weerstand, fysiek en mentaal. Start met gevarieerd eten en slik vitamines, ga sporten en rust heel goed uit en geef een knuffel aan je partner, familie, vrienden en collega’s waar je een goede band mee hebt!

Eet lekker, gevarieerd en slik (multi)vitamine

Belangrijk voor de opbouw van een uitstekende weerstand is je darmflora. Door een gevarieerd en vezelrijk dieet aan te houden, volledig naar je eigen smaak, verhoog je snel je weerstand. Genoeg vezels en goed eten zorgen voor een voldaan gevoel. Je snackt minder en eet regelmatiger, wat zorgt voor een uitstekende weerstand. Vezels vindt je niet alleen in brood, maar ook in fruit, groenten en peulvruchten zoals kikkererwten.

Naast een vezelrijk dieet zijn vitamine D en C onmisbaar voor een snelle opbouw van een goede weerstand. Je kan genieten van de zon, sinaasappelen, avocado, ananas en superfoods, maar het meest effectief is het dagelijks slikken van een multivitamine. Hier zit alles in wat je lichaam en immuunsysteem nodig hebben en het doet ook nog eens wonderen voor je huid.

Sport en rust goed uit

Gematigd sporten is uitstekend om je weerstand een boost te geven. Je leest het goed, gematigd sporten. Als je intensief sport, vraag je veel van je lichaam en bouwt het immuunsysteem niet op, maar gaat al je energie naar het herstel. Regelmatige beweging en regelmatig sporten, in de sportschool, buiten of thuis, is de sleutel naar een snelle opbouw van een uitstekende weerstand.

Ren je niet alleen als beweging, maar in het dagelijks leven ook van afspraak naar afspraak? Probeer dan je agenda iets vrijer te maken. Plan rustmomenten in en zorg dat je tijd voor jezelf hebt om even niets te hoeven doen. Dit is goed voor je lichamelijke en fysieke weerstand.

Rust is erg belangrijk en goed slapen is hierbij de eerste stap. Zorg dat je een regelmatige en minimale nachtrust hebt van acht uur per nacht. Rust vervolgens ook uit als je lichaam hierom vraagt, blijf niet altijd maar doorgaan, want dan forceer je je lichaam en geest, wat resulteert in een verlaagde weerstand.

Knuffel je weerstand omhoog

Knuffelen is enorm goed voor je weerstand en dit komt door twee gelukshormonen die vrijkomen bij knuffelen, oxytocine en dopamine. Het zorgt voor een gevoel van vertrouwen, verbondenheid en geluk. Door knuffelen versterk je niet alleen onderlinge banden, maar wetenschappelijk is bewezen dat het wonderen doet voor je lichaam en geest. Je geeft je zelfvertrouwen en je weerstand een boost!

Knuffel niet zomaar iedereen, maar degene waar je een fijne band mee hebt. Geef regelmatig een flinke knuffel aan je collega’s, vrienden, familie en uiteraard je partner en ervaar zelf hoe dit jullie beide helpt en op alle gebieden goed is voor je weerstand.

© Pexels.com

Snel een goede weerstand opbouwen?

Zorg in één, twee, drie eenvoudige stappen dat jij binnen een mum van tijd een goede weerstand hebt, en:

  • Eet vezelrijk, regelmatig en neem een multivitamine
  • Beweeg regelmatig
  • Sport gematigd
  • Plan je agenda met meer vrije momenten
  • Zorg voor een minimale nachtrust van acht uur
  • Geef vaker een goede knuffel aan collega’s, vrienden en familie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *